Nieuw! Taric Support ABC*

Gefeliciteerd! Uw artikelstambestand is bijgewerkt en volledig up-to-date. Al uw artikelen zijn netjes ingedeeld, alle tarieven en bescheidcodes bijgewerkt. Het was ongetwijfeld een flinke klus. Maar het is gedaan. Het probleem is u echter bekend: voor hoe lang? de regelgeving wijzigt en bij een volgende aangifte zou u eigenlijk alles weer opnieuw moeten controleren. Dat is een tijdrovende, vervelende en foutgevoelige klus. Dat is nu over.

Met Taric Support ABC controleert u binnen enkele seconden honderden goederencodes op wijzigingen.

(*) ABC staat voor automatische bestandscontrole. Dé oplossing voor iedereen die meer dan één goederencode te controleren heeft

Artikelstambestanden bijhouden - een duivels dilemma

Als organisatie bent u bekend met het risico: een artikelstambestand dat niet up-to-date is, leidt tot onjuiste aangiftes. De gevolgen kunnen zwaarwegend zijn: van hoge onvoorziene kosten en naheffingen tot verlies van uw AEO-status. Dit risico wilt u afdekken. Daarom besteedt u tijd aan het bijhouden van uw artikelstambestand. Echter, dit is een tijdrovende klus en dus weegt u het risico op foute aangiftes af tegen de kosten van het controleren.

Met Taric Support ABC wordt dagelijkse controle betaalbaar.

Hoe werkt het?

Gebruik van Taric Support ABC is eenvoudig. Binnen de Taric Support-applicatie gaat u naar "Bestandscontrole" in het hoofdmenu. Daar kiest u "Start een nieuwe controle". U uploadt een Excel-bestand met daarin goederencodes en, naar keuze, landcodes. U geeft aan in welke kolom de goederencodes te vinden zijn (zie screenshot hieronder) en het type controle dat u uit wilt voeren. Vervolgens klikt up op "Start controle". 

Enkele seconden later kunt u een Excel-bestand met de resultaten downloaden. De kolommen in het resultaat zijn afhankelijk van het gekozen type controle. Voor de basiscontrole zijn dit bijvoorbeeld de volgende kolommen:

Daarnaast wordt in de basiscontrole nog een aantal extra controles gedaan, bijvoorbeeld wordt per code gecontroleerd of deze bestaat en of deze declarabel is of nog verdere onderverdelingen heeft. Taric Support ABC is flexibel opgezet. Als u als organisatie behoefte heeft aan specifieke controles, dan kunnen deze door ons eenvoudig worden toegevoegd. Neem hierover contact op met ons.

NB: Taric Support ABC is ook te gebruiken via een API-koppeling met uw eigen "in house"-software. Op deze manier kunt u het bijhouden van uw artikelstambestanden volledig automatiseren.

Met Taric Support blijft u constant op de hoogte van alle wijzigingen

Als speciale actie, om met deze nieuwe dienst kennis te maken, bieden wij onze huidige klanten tot eind 2018 Taric Support ABC aan voor de scherpe prijs van € 100,- per maand per gebruiker. Wenst u meer informatie te ontvangen over Taric Support of over de mogelijkheden van Taric Support ABC, dan horen wij dat graag van u!